Aplikacja OI

Instrukcja

Ta aplikacja umożliwia zawodnikom wysyłanie zadań w przypadku awarii SIO2 lub braku połączenia z Internetem.

Uruchomienie aplikacji

Windows

  1. Zapisz plik, który chcesz wysłać. Najlepiej skopiować go do osobnego folderu. Tego pliku nie możesz później edytować. 
  2. Przenieś myszką plik, który chcesz wysłać, nad ikonę ściągniętego pliku (sio2qr-windows64.exe lub sio2qr-windows32.exe). 
  3. Po odzyskaniu dostępu do Internetu (być może po zakończeniu zawodów) musisz wysłać dokładnie ten plik na adres oi-reklamacje@dasie.mimuw.edu.pl

Linux i Mac

  1. Zapisz plik, który chcesz wysłać. Najlepiej skopiować go do osobnego folderu. Tego pliku nie możesz później edytować. 
  2. Uruchom konsolę i z folderu, w którym znajduje się wcześniej pobrany plik, wpisz następujące komendy:
  3. chmod +x sio2qr-linux64 
    ./sio2qr-linux64 plik_do_wyslania
    W przypadku Linuxa 32-bitowego należy zastąpić sio2qr-linux64 przez sio2qr-linux32. Natomiast dla Maca należy zastąpić sio2qr-linux64 przez sio2qr-darwin64. plik_do_wyslania powinien być ścieżką do pliku z kodem. Część terminali wpisuje ścieżkę po przeciągnięciu nad nie pliku.
  4. Po odzyskaniu dostępu do Internetu (być może po zakończeniu zawodów) musisz wysłać dokładnie ten plik na adres oi-reklamacje@dasie.mimuw.edu.pl

Sposoby wysyłania

Zawodnik ma do dyspozycji tradycyjny (i zarazem polecany) sposób wysłania rozwiązania przez SIO oraz dwa awaryjne sposoby wysyłania rozwiązań: przez Internet lub przez SMS, opisane poniżej. Każdy ze sposobów awaryjnych najpierw przesyła informację o istnieniu rozwiązania, co musi nastąpić w trakcie trwania zawodów i liczy się jako czas zgłoszenia rozwiązania, a następnie wymaga wysłania rozwiązania e-mailem, co musi nastąpić do wtorku 23 lutego 2021 roku do godz. 24.00. W przypadku wysłania do danego zadania rozwiązań więcej niż jednym sposobem, oceniane będzie najpóźniejsze poprawnie kompilujące się rozwiązanie.

Internet

W przypadku, gdy SIO2 nie działa, a komputer zawodnika ma dostęp do Internetu, to aplikacja wyśle informacje o pliku z programem na zapasowy serwer. W czasie 24h zawodnik może wysłać maksymalnie 10 zgłoszeń.

SMS

W przypadku, gdy zawodnik nie ma dostępu do Internetu, to aplikacja wygeneruje kod QR z informacjami o pliku z programem. Kod należy zeskanować telefonem i wysłać SMS.