III Olimpiada Informatyczna 1995/96
|
Zadanie: KUL
|
Autor: Krzysztof Diks
|
Zawody III stopnia |
Plik źródłowy | KUL.??? (np. PAS,C, CPP) |
Plik wykonywalny | KUL.EXE |
Plik wejściowy | KUL.IN |
Plik wyjściowy | KUL.OUT |
Na okręgu umieszczono n pudełek ponumerowanych zgodnie z ruchem wskazówek zegara od 1 do n, gdzie 1 <= n <= 1000. W pudełkach znajdują się kule, przy czym łącznie we wszystkich pudełkach jest ich nie więcej niż n.
Należy przełożyć kule w taki sposób, żeby w każdym pudełku pozostała co najwyżej jedna kula. W jednym ruchu można przełożyć jedną kulę z pudełka, w którym się znajduje, do pudełka sąsiedniego.
Twój program powinien szukać pliku KUL.IN w katalogu bieżącym i tworzyć plik KUL.OUT również w bieżącym katalogu. Plik zawierający napisany przez Ciebie program w postaci źródłowej powinien mieć nazwę KUL.???, gdzie zamiast ??? należy wpisać co najwyżej trzyliterowy skrót nazwy użytego języka programowania. Ten sam program w postaci wykonalnej powinien być zapisany w pliku KUL.EXE.