III Obóz im. A. Kreczmara 2002
|
Zadanie: ogr
|
Autor: Marcin Stefaniak
|
dzień pierwszy | 5 sierpnia 2002 |
Plik źródłowy: | ogr.??? (np. pas, c, cpp) |
Plik wejściowy: | ogr.in |
Plik wyjściowy: | ogr.out |
Architekt Numernabis buduje pałac dla Cezara. Rzecz jasna, taki pałac nie może się obejść bez wspaniałego kolistego ogrodu. W ogrodzie wytyczono ścieżki. Ścieżki spotykają się w skrzyżowaniach. Każda ścieżka łączy dwa różne skrzyżowania albo prowadzi od skrzyżowania do jednego z wyjść z ogrodu. Do każdego z wyjść prowadzi dokładnie jedna ścieżka. Z jednego skrzyżowania prowadzi najwyżej jedna bezpośrednia ścieżka do wyjścia. Ścieżki nie przecinają się, nie ma też tuneli ani estakad. Z każdego skrzyżowania można dojść wzdłuż ścieżek do każdego innego skrzyżowania oraz do wyjścia.
Poletka między ścieżkami mogą być obsadzone palmami, kwiatami albo też oliwkami (na więcej nie pozwala klimat i umiejętności Numernabisa). Każde poletko będzie obsiane jednym rodzajem roślinności.
Ponieważ są 3 rodzaje roślin, więc Numernabis (a jest on nowoczesnym architektem) zaplanował, że w każdym skrzyżowaniu zejdą się dokładnie 3 ścieżki. Co więcej, zamierza on tak rozplanować roślinność, żeby w każdym skrzyżowaniu spotykały się pola obsiane wszystkimi trzema rodzajami roślin ozdobnych. Coś mu jednak nie wychodzi, może nie da się tego zrobić?
Pomóż biednemu Numernabisowi i uratuj go od krokodyli! Napisz program, który wyznaczy, czy dla danego planu ogrodu da się tak posadzić rośliny, jak wymaga nowoczesna sztuka konstruowania ogrodów.
W pliku ogr.in znajduje się opis ogrodu:
Plik wyjściowy ogr.out powinien zawierać odpowiedź - jedno słowo TAK lub NIE, będące odpowiedzią na pytanie, czy w ogrodzie da się tak posadzić roślinność, jak chce architekt.
Dla pliku wejściowego ogr.in:
4 0 2 4 1 0 3 2 0 4 1 3 0
poprawną odpowiedzią jest plik wyjściowy ogr.out:
TAK