![]() |
![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
|
![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
| Zadanie: Tetris 3DDostępna pamięc: 128 MB Autorzy gry Tetris postanowili stworzyć nową, trójwymiarową wersję gry, w której prostopadłościenne klocki będą opadać na prostokątną platformę. Podobnie jak w przypadku zwykłej, dwuwymiarowej wersji gry, klocki mają opadać osobno, w pewnej ustalonej kolejności. Dany klocek opada, dopóki nie natrafi na przeszkodę w postaci platformy albo innego, już stojącego klocka, a wtedy się zatrzymuje (w pozycji, w jakiej opadał) i pozostaje na swoim miejscu do końca gry. Autorzy nowej gry postanowili jednak zmienić charakter gry, ze zręcznościowej na grę logiczną. Znając kolejność opadania klocków na płaszczyznę i tory ich lotu, gracz będzie musiał podać wysokość najwyżej położonego punktu w układzie powstałym po opadnięciu wszystkich klocków. Wszystkie klocki opadają pionowo w dół i nie obracają się w trakcie opadania. Dla ułatwienia wprowadźmy na platformie układ współrzędnych kartezjańskich o środku w jednym z jej narożników i osiach równoległych do jej boków. Napisz program, który zautomatyzuje sprawdzanie, czy gracz udzielił poprawnej odpowiedzi.
ZadanieNapisz program, który:
WejścieW pierwszym wierszu wejścia znajdują się trzy liczby całkowite D, S i N ( 1![]() ![]() ![]() ![]()
Każdy opis klocka składa się z pięciu liczb całkowitych:
d, s, w, x oraz y
(1
WyjściePierwszy i jedyny wiersz wyjścia powinien zawierać dokładnie jedną liczbę całkowitą, oznaczającą wysokość najwyższego punktu w układzie klocków po zakończeniu ich opadania.
PrzykładDla danych wejściowych:7 5 4 4 3 2 0 0 3 3 1 3 0 7 1 2 0 3 2 3 3 2 2poprawną odpowiedzią jest: 6 ![]() Wersja do druku |