VII Olimpiada Informatyczna 1999/2000
|
Zadanie: PAS
|
Autor: Adam Borowski
|
Zawody I stopnia |
Plik źródłowy: | PAS.??? (np. pas, c, cpp) |
Plik wykonywalny: | PAS.exe |
Plik wejściowy: | PAS.in |
Plik wyjściowy: | PAS.out |
Paski to gra dwuosobowa. Rekwizytami potrzebnymi do gry są plansza i prostokątne paski w trzech kolorach: czerwonym, zielonym i niebieskim. Wszystkie paski czerwone mają wymiary c x 1, zielone z x 1, a niebieskie n x 1, gdzie c, z i n są liczbami naturalnymi. Gracze dysponują nieograniczoną pulą pasków każdego koloru.
Plansza do gry jest prostokątem o wymiarach p x 1 i składa się z p pól o wymiarach 1 x 1.
Gracze wykonują ruchy na przemian. Ruch polega na ułożeniu na planszy paska dowolnego koloru. Obowiązują przy tym następujące zasady:
Pierwszy gracz to ten, który wykonuje pierwszy ruch w grze. Mówimy, że pierwszy gracz ma strategię wygrywającą, jeżeli niezależnie od posunięć drugiego gracza może zawsze wygrać.
Napisz program, który
Pierwszy wiersz pliku wejściowego PAS.IN zawiera trzy liczby naturalne c, z i n, 1 <= c, z, n <= 1000, równe długościom pasków, odpowiednio, czerwonych, zielonych i niebieskich. Liczby w wierszu są pooddzielane pojedynczymi znakami odstępu.
Drugi wiersz pliku PAS.IN zawiera jedną liczbę m, 1 <= m <= 1000, równą liczbie różnych plansz do rozpatrzenia. Wiersze od 3 do m+2 zawierają po jednej liczbie p, 1 <= p < 1000. Liczba w wierszu i + 2 jest długością i-tej planszy.
Plik wyjściowy PAS.OUT powinien zawierać m wierszy. W i-tym wierszu pliku powinna być zapisana tylko jedna liczba:
Dla pliku wejściowego PAS.IN:
1 5 1 3 1 5 6
poprawną odpowiedzią jest plik wyjściowy PAS.OUT
1 1 2