III Olimpiada Informatyczna 1995/96
|
Zadanie: NIE
|
Autor: Wojciech Rytter
|
Zawody III stopnia |
Plik źródłowy: | NIE.??? (np. pas, c, cpp) |
Plik wykonywalny: | NIE.exe |
Plik wejściowy: | NIE.in |
Plik wyjściowy: | NIE.out |
Skoczek jest figurą, która atakuje pola na szachownicy zgodnie z rysunkiem 1.
Dana jest szachownica o rozmiarach 3 * n - mająca 3 wiersze i n kolumn, gdzie 1 <= n <= 100 - oraz zbiór Z pól na tej szachownicy. Wiersze na szachownicy są ponumerowane od góry do dołu liczbami od 1 do 3, a kolumny od lewej do prawej liczbami od 1 do n.
Na szachownicy wolno rozmieszczać skoczki tylko na polach nie należących do Z oraz tak, aby żadne dwa nie atakowały się nawzajem.
Zakładamy, że w każdej kolumnie co najwyżej jedno pole należy do Z. Zbiór Z można więc opisać w postaci ciągu: k1, k2, ... , kn, gdzie ki należy do {0, 1, 2, 3}. Wartość ki = 0 oznacza, że żadne pole w i-tej kolumnie nie należy do Z, zaś wartość ki > 0 jest numerem wiersza jedynego pola w tej kolumnie, które należy do Z.
Twój program powinien szukać pliku NIE.IN w katalogu bieżącym i tworzyć plik NIE.OUT również w bieżącym katalogu. Plik zawierający napisany przez Ciebie program w postaci źródłowej powinien mieć nazwę NIE.???, gdzie zamiast ??? należy wpisać co najwyżej trzyliterowy skrót nazwy użytego języka programowania. Ten sam program w postaci wykonalnej powinien być zapisany w pliku NIE.EXE.