| Wskazówki dla uczestników
- Aby Twoje rozwiązanie mogło zostać właściwie ocenione, zastosuj się do ustaleń zawartych w "Zasadach organizacji zawodów" i treściach zadań.
- Przestrzegaj dokładnie warunków określonych w treści zadania, w szczególności wszystkich reguł dotyczących nazw plików.
- Twój program powinien czytać dane ze standardowego wejścia i zapisywać dane wyjściowe na standardowe wyjście, chyba że dla danego zadania wyraźnie napisano inaczej.
- Należy założyć, że dane testowe są bezbłędne, zgodne z warunkami zadania i podaną specyfikacją wejścia. Twój program nie musi tego sprawdzać.
- Nie przyjmuj żadnych założeń, które nie wynikają z treści zadania.
- Staraj się dobrać taką metodę rozwiązania zadania, która jest nie tylko poprawna, ale daje wyniki w jak najkrótszym czasie.
- Ocena za rozwiązanie zadania jest określana na podstawie wyników testowania programu i uwzględnia poprawność oraz efektywność metody rozwiązania użytej w programie. W szczególności programy poprawne, lecz działające zbyt długo - zwłaszcza dla dużych rozmiarów danych - mogą zostać ocenione nisko.
- Koniecznie zapoznaj się z materiałami dostępnymi w witrynie Olimpiady: www.oi.edu.pl.
- Nie udostępniaj innym swoich rozwiązań zadań przed upływem godziny zakończenia zawodów. Chroń je przed niepowołanym dostępem. Jeśli ktoś wyśle skradzione Tobie lub udostępnione przez Ciebie rozwiązania zadań, zostaniesz zdyskwalifikowany.
- Z uwagi na zwiększenie efektywności strumieni w kompilatorze G++ od wersji 3.4,
istnieje możliwość ich używania w rozwiązaniach
zadań, bez obawy przekroczenia limitu czasu na operacjach wejścia/wyjścia.
W tym celu, należy na samym
początku programów używających strumieni wyłączać synchronizację wejścia/wyjścia
przy użyciu ios_base::sync_with_stdio(0);. Przykładowe programy można znaleźć w sekcji Przykłady
Wersja do druku
|