|
|||||||||||||||
|
Nie atakujące się skoczki
Skoczek jest figurą, która atakuje pola na szachownicy zgodnie z rysunkiem 1. Rysunek 1: Skoczek umieszczony w polu S atakuje pola oznaczone przez x. Dana jest szachownica o rozmiarach 3 * n - mająca 3 wiersze i n kolumn, gdzie 1 <= n <= 100 - oraz zbiór Z pól na tej szachownicy. Wiersze na szachownicy są ponumerowane od góry do dołu liczbami od 1 do 3, a kolumny od lewej do prawej liczbami od 1 do n. Na szachownicy wolno rozmieszczać skoczki tylko na polach nie należących do Z oraz tak, aby żadne dwa nie atakowały się nawzajem. Zakładamy, że w każdej kolumnie co najwyżej jedno pole należy do Z. Zbiór Z można więc opisać w postaci ciągu: k1, k2, ... , kn, gdzie ki należy do {0, 1, 2, 3}. Wartość ki = 0 oznacza, że żadne pole w i-tej kolumnie nie należy do Z, zaś wartość ki > 0 jest numerem wiersza jedynego pola w tej kolumnie, które należy do Z.
ZadanieUłóż program, który:
WejścieW pierwszym wierszu pliku tekstowego NIE.IN jest zapisana jedna liczba całkowita dodatnia n <= 100. Jest to liczba kolumn szachownicy.W każdym z kolejnych n wierszy jest zapisana jedna liczba ze zbioru {0, 1, 2, 3}. Są to kolejne wyrazy ciągu będącego opisem zbioru pól Z.
WyjścieW pliku tekstowym NIE.OUT należy zapisać dwie liczby całkowite M i L oddzielone odstępem.
PrzykładDla pliku NIE.IN:2 1 0 w pliku NIE.OUT należy zapisać: 4 2 Twój program powinien szukać pliku NIE.IN w katalogu bieżącym i tworzyć plik NIE.OUT również w bieżącym katalogu. Plik zawierający napisany przez Ciebie program w postaci źródłowej powinien mieć nazwę NIE.???, gdzie zamiast ??? należy wpisać co najwyżej trzyliterowy skrót nazwy użytego języka programowania. Ten sam program w postaci wykonalnej powinien być zapisany w pliku NIE.EXE.
|