Autorzy gry Tetris postanowili stworzyć nową, trójwymiarową wersję gry, w której prostopadłościenne klocki będą opadać na prostokątną platformę. Podobnie jak w przypadku zwykłej, dwuwymiarowej wersji gry, klocki mają opadać osobno, w pewnej ustalonej kolejności. Dany klocek opada, dopóki nie natrafi na przeszkodę w postaci platformy albo innego, już stojącego klocka, a wtedy się zatrzymuje (w pozycji, w jakiej opadał) i pozostaje na swoim miejscu do końca gry.
Autorzy nowej gry postanowili jednak zmienić charakter gry, ze zręcznościowej na grę logiczną. Znając kolejność opadania klocków na płaszczyznę i tory ich lotu, gracz będzie musiał podać wysokość najwyżej położonego punktu w układzie powstałym po opadnięciu wszystkich klocków. Wszystkie klocki opadają pionowo w dół i nie obracają się w trakcie opadania. Dla ułatwienia wprowadźmy na platformie układ współrzędnych kartezjańskich o środku w jednym z jej narożników i osiach równoległych do jej boków.
Napisz program, który zautomatyzuje sprawdzanie, czy gracz udzielił poprawnej odpowiedzi.
Każdy opis klocka składa się z pięciu liczb całkowitych:
d, s, w, x oraz y
(1d, 0
x, d + x
D,
1
s, 0
y, s + y
S,
1
w
100 000),
reprezentujących klocek o długości d
szerokości s i wysokości w
Klocek ten będzie opadał na platformę ścianą o wymiarach d×s,
przy czym długość i szerokość klocka będą równoległe odpowiednio
do długości i szerokości platformy.
Wierzchołki rzutu klocka na platformę będą miały współrzędne:
(x, y), (x + d, y), (x, y + s) i (x + d, y + s).
7 5 4 4 3 2 0 0 3 3 1 3 0 7 1 2 0 3 2 3 3 2 2poprawną odpowiedzią jest:
6