Teleports
Wielki Czarodziej Bajtalf stworzył na Bałtyku dwie wyspy:
Bornholm i Gotlandię.
Na wyspach rozmieścił magiczne teleporty.
Teleporty służą do szybkiego ``podróżowania'' -
osoba umieszczona w jednym z teleportów w jednej chwili może się
przenieść do innego teleportu.
W każdym teleporcie, w trakcie produkcji, wpisuje się identyfikator
jego teleportu docelowego, tzn. takiego, do którego może on
przenosić ``podróżników''. Identyfikatora nie można już potem zmienić.
Teleporty zostały rozmieszczone tak, by
dla każdego teleportu, jego teleport docelowy znajdował się na
drugiej wyspie.
Każdy teleport może być nastawiony na:
- nadawanie - wówczas osoba, która się w nim znajduje
zostaje przeniesiona do teleportu docelowego, o ile
jest on (teleport docelowy) ustawiony na odbiór (patrz niżej),
- odbiór - wówczas może przyjąć podróżnika z innego teleportu.
Pewnego dnia Wielki Czarodziej Bajtalf nakazał swoim uczniom, by
nastawili teleporty tak, aby żaden z nich nie był bezużyteczny,
tzn. tak, aby dla każdego teleportu nastawionego na odbiór
istniał teleport przenoszący do niego podróżników nastawiony na nadawanie,
i na odwrót, dla każdego teleportu nastawionego na nadawanie, jego
docelowy teleport był nastawiony na odbiór.
Zadanie
Napisz program, który:
- wczyta z pliku tekstowego tel.in opisy
teleportów znajdujących się na obu wyspach,
- wyznaczy, jak należy nastawić teleporty, by żaden
z nich nie był bezużyteczny,
- zapisze wynik do pliku tekstowego tel.out.
Jeżeli istnieje wiele rozwiązań, to Twój program powinien
wyznaczyć jedno z nich.
Wejście
W pierwszym wierszu pliku tekstowego tel.in znajdują się
dwie liczby całkowite m i n, ,
oddzielone pojedynczym
odstępem; m oznacza liczbę teleportów znajdujących się na
Bornholmie, a n - liczbę teleportów znajdujących się
na Gotlandii.
Teleporty na obu wyspach są ponumerowane odpowiednio od 1 do
m i od 1 do n.
Drugi wiersz pliku wejściowego zawiera
m dodatnich liczb całkowitych (nie przekraczających
n i oddzielonych pojedynczymi odstępami);
k-ta z tych liczb jest numerem teleportu
na Gotlandii, który jest teleportem docelowym
k-tego teleportu z Bornholmu.
Trzeci wiersz zawiera analogiczne dane dla teleportów z Gotlandii,
tzn. n dodatnich liczb całkowitych (nie przekraczających
m i oddzielonych pojedynczymi odstępami);
k-ta z tych liczb jest numerem teleportu
na Bornholmie, który jest teleportem docelowym k-tego
teleportu z Gotlandii.
Wyjście
Twój program powinien zapisać w pliku wynikowym tel.out
dwa wiersze opisujące, jak należy nastawić teleporty,
by żaden z nich nie był bezużyteczny.
W pierwszym wierszu powinien znaleźć się opis ustawień teleportów
na Bornholmie,
a w drugim - opis ustawień teleportów na Gotlandii.
Każdy opis, to napis długości równej odpowiednio m i n, złożony z zer
lub jedynek.
Jeżeli k-ty znak w wierszu jest równy 1, to oznacza, że
teleport o numerze k (na danej wyspie) jest ustawiony
na nadawanie; jeśli odpowiedni znak jest równy 0 -
to teleport jest nastawiony na odbiór.
4 5
3 5 2 5
4 4 4 1 3
imgtel1.eps
0110
10110
imgtel2.eps
Przykład
Dla pliku wejściowego tel.in
4 5
3 5 2 5
4 4 4 1 3
poprawną odpowiedzią jest plik wyjściowy tel.out
0110
10110